Zamyslete se, než začnete tvořit obsah na sociální sítě

KDO JE VÁŠ FANOUŠEK?

Jsou to obchodní partneři, na které potřebujete udělat dojem? Rodiče malých dětí, kteří si zakládají na důvěře v kvalitu produktů? Či mladé ženy, které se baví nákupy doplňků do domácnosti?

Než se pustíte do samotné tvorby obsahu na sociální sítě a jste v této oblasti začátečníkem, nejdříve si zjistěte, kterou sociální síť využívá vaše cílová komunita, ať se vám nestane, že příspěvky budou úplně mimo mísu.

O CO VÁM JDE?

Čeho chcete firemní aktivitou na sociálních sítích dosáhnout?

Prodáváte například kvalitní čalouněný nábytek české výroby za nemalé peníze? Vašimi zákazníky jsou solventní rodiny či páry, které si potrpí na to, aby jim nábytek vydržel co nejdéle, a současně rádi podporují české firmy?

V tomto případě je v příspěvcích mimo jiné přesvědčte o kvalitě materiálů, ze kterých vyrábíte.

Své fanoušky najdete primárně na Facebooku, Instagramu, popřípadě i na LinkedInu.

Je Vaše výroba zaměřená spíše na design?

Máte výhodu, většina sociálních sítí je především o atraktivních obrázcích, stačí vyzdvihnout krásu vašich výrobků a máte vyhráno.

Zde můžete vybírat ze široké škály sítí od Pinterestu přes Facebook až po Instagram.

KDO TO BUDE DĚLAT?

Z řad zaměstnanců se sice ozývá spousty inspirativních nápadů, jak by se to dalo dělat, ale nakonec se k realizaci nikdo nemá?

Co si budeme nalhávat. Potenciál využití sociálních sítí ve firemním prostředí už pochopilo mnoho firem.

Nechcete-li zapadnout, obnáší to dlouhodobou aktivní práci a řádstrategii a plán!

Pokud nemáte tolik času na komplexní správu, zapojte do práce i kolegy.

Na vás bude dostávat z kolegů podklady, dohlížet na dodržování strategie a plánu, přidávat příspěvky, nastavovat placené kampaně, tvořit grafiku, psát texty a v neposlední řadě vyhodnocovat.

Máte-li pocit, že je toho na vás moc a nejste si jisti, zda jsou sociální sítě pro vás vůbec vhodné, můžeme vše probrat třeba u dobré kávy :-)