Eshopsummit 2017 – den druhý

Jestli jsem včera psal, že Eshopsummit 2017 je skvělý, pak dnes musím přiznat, že jsem vyloženě nadšený. Den druhý se mimořádně povedl. Tématy, gradací kvality přednášejících se skvělými tématy a obrovskou hromadou inspirace. Byla to vážně pecka.

Hlavní zápisky ze soboty

  • Tomáš Kapler o tom, že kvalitní personalizaci by nikdo neměl nepoznat. A také to, že když se to s ní přežene a zasahuje do intimních částí života uživatele, mže být vyloženě nepříjemná. Na to velký pozor.
  • Petr Hudec ukázal jak ne-snadné je točit videa. Jaké jsou možnosti ve formě amatérské, ale spíše té poloprofesionální, kterou využívá právě jeho firma. A především, že na produktu je nejprve potřeba nalézt to, co je na něm sexy a o tom je dobré točit videa.
  • Tereza Kučerová je (nejen) pro mě jedno z největších překvapení celé konference. Našlápnutá přednáška o řízení projektů. Praktické pomůcky, Value Proposition Canvas plátno i definice rizik a jejich řešení při řízení projektů. Z této přednášky se budeme velmi inspirovat a až budou k dispozici videa chci si přednášku v klidu poslechnout ještě jednou. Vážně skvělá, dokonce i nabídky s k sňatku dostala.
  • Panelovka o budoucnosti české e-commerce David Beška, Ondra Klega, Kamil Demuth a zástupce APEKu (pardon nepamatuji si jméno, pan Vetyška za sebe poslal náhradu) hovořili nejčastěji o tom, že mezníkem v nakupování bude využívání hlasového ovládání zařízení i při nákupech. Jednoduše své ledničce, popř. centrálnímu robotu povíte, co mají objednat a o nic dalšího se nebudete muset starat. Což jsou celkem reálné vize.
  • Lukáš Havlásek mi také vyrazil dech. Přiznávám, takto dobrou přednášku jsem vůbec nečekal. Byla nadupaná vychytávkami, jak řídit projekty, firmy – (skoro) všechno. Myslím, že se každý musel v této přednášce poznat. Že procesy jsou ve firmě sice fajn, ale nesmí lidem svazovat ruce, ale naopak jim má dát kompetence a odpovědnost. Nikoli slepou poslušnost regulí. To je moudré a mě blízké.
  • Jiří Tvrdek, aneb když není potřeba chrlit mnoho slov, aby přednáška měla mimořádný náboj a skutečnou kvalitu. Ale především, ukázala co je skutečně důležité při budování důvěryhodnosti e-shopu. Je to mnoho detailů nejen po grafické, ale především po stránce pozornosti a trpělivosti uživatelů, kterou vám jsou vůbec ochotni věnovat.
  • Z případovek mě oslovily dvě. První od Ondry Klegy, bývalého kolegy z Acomware, který ji měl skvěle připravenou a to jak po stránce obsahové, tak co se týče zvoleného téma. Ze studie vyplynulo, že pro dobrou marketingovou strategii nepřekvapivě potřebujete dobrý nápad. Pak už jen stačí profesionálně využít tradiční propagační kanály. Pochopitelně, úspěch se dostaví. A druhá od pánů z Lynt services, která demonstrovala že marketing se dá také řešit na základě skoro až věděcky přesných dat a matematiky. A to by bylo, aby to nefungovalo.
  • Radek Hrachovec byl pro mě osobně třešničkou na dortu a jednoznačně tou nejlepší přednáškou celého Eshopsummitu 2017. Kdo ji neviděl, musí litovat. Dlouho jsem neviděl tak mistrovsky připravenou přednášku. Vše bylo naprosto precizní, téma, obsah, grafika slidů, přednes, artikulace i pohyb po pódiu. Vše.

    Ale především hlavní body Radkovy přednášky:

    • Nejvýdělečnější zákazníci e-shopu jsou ti věrní.
    • Úspěšnou firmu budete mít až tehdy, až se začnete zajímat o to, co se se zákazníkem děje po dokončené transakci.
    • Jestliže je váš věrnostní systém nudný, zákonitě nemůže být úspěšný.

    A hlavně zcela zásadní myšlenka, která vyplývá z jeho přednášky a která je zároveň prastarým arabským příslovím:

Co se stane jednou, opakovat se nemusí. Co se však stane dvakrát, může se stát i po třetí.

To je podle mě třeba mít stále na paměti, když vytváříte cokoli, co je spjato s retencí zákazníků (nejen na e-shopu).

Sečeno podtrženo a poděkování

Letošní Eshopsummit 2017 opět posunul svoji laťku o pořádný kus výše. Nyní bezpochyby patří mezi TOP konference v naší online branži. Smekám před Honzou Kaliankem a celým realizačním týmem plzeňáků i místních. Za sebe říkám, že tohle je přesně ta konference z níž si odvezete pořádnou hromadu prakticky využitelné inspirace, nápadů a motivace do další práce, které budete chtít hned následující pracovní den, okamžitě aplikovat. A toho si osobně cením nejvíce.

Vřelé díky a už teď se těším na ročník 2018 o němž nepochybuji, že bude minimálně stejně skvělý, jako ten letošní.