Běžný život jedné copywriterky

Začíná vás tlačit konkurence do tvorby nových webových stránek? Už teď z toho máte noční můru, kdy a kdo to všechno bude „dávat dohromady“? Prošli jste různé portály, kde tuto službu nabízejí od 200 až třeba do 2000 korun za normostranu?

Z ROZHOVORŮ S KLIENTY

V první chvíli většina klientů netuší, jak jsou tito odborníci schopni nacenit perfektní texty na web o jejich společnosti, když ji ve skutečnosti nikdy neviděli. Následně je obvykle mate rozdíl ceny, jelikož je pro ně naprosto nepochopitelné, jak někdo může psát stejný text za 200 Kč a někdo za 10x tak vysokou částku.

JAK PRACUJI JÁ

V 7:30 odvádím syna do školky. Pak si obvykle jdu zacvičit. V tu chvíli již přemýšlím o tom, co potřebuji za celý den udělat. Po návratu domů začínám pracovat. Tak to mám většinou  3 dny v týdnu. V těchto dnech pracuji doma až do odpoledne. Odpoledne se potřebuji od práce úplně odreagovat. Večer mě čeká domácnost, pak nějaký čas se synem a po 20. hodině se obvykle věnuji studiu podkladů od klienta či si pročítám články z oboru, na které jsem narazila během dne.

Další dva dny v týdnu obnáší setkávání s klienty a s kolegy. Každý týden se snažím navštívit i nějaké networkingové setkání podnikatelů a setkání s lidmi z oboru. Jeden den v měsíci investuji čas i peníze do kvaliltního vzdělávacího kurzu. Mimo jiné bych ráda alespoň jedno odpoledne v týdnu věnovala sama sobě a víkend rodině, ale kvůli mnohým neplánovaným pracovním aktivitám (další schůzka s klientem, návštěva provozovny klienta) či víkendovým konferencím se mi to úplně vždy nedaří.

NÁPADY NEROSTOU NA STROMĚ

Má práce není jen o prostém sezení u PC a datlování písmenek. Snažím se nad psaním textů přemýšlet. Nejlepší nápady většinou přichází, když se na ně nesoustředím – nejlépe v přírodě nebo při sportu.

Práce na textech se obvykle neobejde ani bez  komunikace s kolegy, se kterými na projektu spolupracuji.

Klienty pro které pracuji, se snažím většinou poznat osobně a dozvědět se něco o jejich firmě (nejlépe za provozu). Snažím se vždy vyzdvihnout v textech silné stránky, které obvykle oni sami díky profesní slepotě již nevidí.

Při psaní se vždy snažím používat i selský rozum a zkušenosti z běžného života, nejen vycházet z on-line analýz a klíčových slov.

Za neméně důležité považuji proto občas vyrazit do společnosti, za kulturou, na dobrou večeři, na sportovní akci, do dětské herny, apod. Prostě tam, kde se potkám s lidmi, kteří mne reálně inspirují pro další práci.

Čas strávený jednou stránkou textu je proto podstatně delší, než byste si možná mysleli.

BEZ VZDĚLÁVÁNÍ TO NEJDE

Nedílnou součástí mé práce je i sebevzdělávání, a to jak četba odborných článků, tak absolvování workshopů a konferencí.